fbpx

Tuottava Idea 2021 A-alueen yhteiskunta -sarjan voittaja Aurajoentien matkailutie, Auran kunta

Tuottava Idea 2021 A-alueen yhteiskunta -sarjan voittaja Aurajoentien matkailutie, Auran kunta

Aurajoentien matkailutie palkittiin Tuottava Idea kilpailun yhteiskuntasarjan parhaana omalla alueellamme (alue A) lauantaina 11.9.2021 Turun Kakolassa.

Tuomaristo kehui voittajaa: ”Kotimaanmatkailun kasvaessa kaivataan uusia valmiita konsepteja matkakohteiksi. Matkailutie yhdistää alueen nähtävyydet ja yritykset. Tällä on varmasti positiivisia vaikutuksia koko talousalueelle.”Hyvä me ja meidän matkailutie!

Palkinnon kävi vastaanottamassa Anna Rauhansuu Auranmaa-säätiön edustajana (kuvassa keskellä). #tuottavaidea#aurajoentie#tiekansallismaisemaan#meidänmatkailutie#liedonkunta#aurankunta#pöytyänkunta#oripäänkunta

📷: Ville Pasonen

TIEDOTE Julkaisuvapaa: heti

Tuottava Idea kilpailun 2021 voittajat julkistettu

Tuottava Idea 2021 A-alueen yrityssarjan voitti turkulainen RajuLive Oy palvelullaan livekatsomo.fi. Tuomaristo kommentoi voittajaa seuraavasti: ”Olemassa olevan resurssin ja osaamisen notkea uudelleenajattelu haastavassa tilanteessa mahdollisti todellista kilpailuetua.”

Yhteiskuntasarjan voitti Auran kunta hankkeellaan Aurajoentien matkailutie. Tuomaristo kehui voittajaa: ”Kotimaanmatkailun kasvaessa kaivataan uusia valmiita konsepteja matkakohteiksi. Matkailutie yhdistää alueen nähtävyydet ja yritykset. Tällä on varmasti positiivisia vaikutuksia koko talousalueelle.”

Start-up -sarjan voitti Kamaboko Finland Oy Helsingistä tuotteellaan Leikkala. Tuomaristo kommentoi voittajaa seuraavasti: ”Tuotteella hyvät menestysmahdollisuudet. Hyvin ajankohtainen ja vastuullinen ruokainnovaatio, joka mahdollistaa kestävän kalankäytön lisäämistä ruokapöydissämme.”

Tuottava Idea -kilpailu on Suomen Nuorkauppakamarit ry:n järjestämä innovaatiokilpailu, jonka tavoitteena on nostaa esille suomalaisia innovaatioita. Tuottava Idea – kilpailun juuret ovat Turun Nuorkauppakamarista vuodelta 1977. Kilpailuun voi osallistua mikä tahansa tuotteeseen, palveluun, tuotantomenetelmään, liikeideaan tai muuhun yritystoimintaa edistävään toimenpiteeseen liittyvä idea. Idea saa olla enintään kolme vuotta vanha ja sen tulee olla jo tuottavassa käytössä.

Kilpailu on kaksiosainen; ensin kisataan alueen voitosta, minkä jälkeen voittajat edustavat aluetta kansallisessa kilpailussa. Alueelliset voittajat julkaistiin lauantaina 11.9 Turussa hotelli Kakolassa, Nuorkauppakamareiden A-alueen vaalikokouksen yhteydessä. Suomen Nuorkauppakamareiden suurin alue A kattaa lähes koko Etelä-Suomen: se ulottuu Turusta ja Porvoosta, Forssan ja Uudenkaupungin kautta aina Helsinkiin ja Maarianhaminaan saakka. Alueella on 21 kamaria, joiden toiminnassa on mukana yli 1 550 työelämän päätöksentekijää ja aktiivista vaikuttajaa.

Alueelliseen palkintoraatiin kuuluivat: Toni Hinkka Vaikutusvoimannostaja CxO Professional Oy, Lauri Valtonen pankinjohtaja Nordea Bank Oyj, Janne Puurunen Yrittäjä, brändikonsultti Mainostoimisto Knok Oy, Samuli Tuomikoski Lakiasiainjohtaja Visma Financial Solutions Oy sekä Nuorkauppakamareiden aluejohtaja alueelta A. Tuomarit arvioivat idean innovatiivisuutta, ajankohtaisuutta ja positiivista vaikutusta yhteiskuntaan.

Alueen voittajat jatkavat kansalliseen kisaan, jonka voittajat julkaistaan 1.10. Helsingin Pörssitalolla. Kansallisten sarjojen voittajat pääsevät soittamaan Nasdaq OMX Helsinki -pörssin avauskelloa. Lisäksi voittajat saavat yrityksensä logon näkyviin New Yorkin Times squaren valotaululle.

Kilpailun tavoitteena alusta saakka on ollut edistää yrittäjyyden arvostusta ja osoittaa mikä osuus ja merkitys innovaatioilla on talouselämämme terveessä kasvussa sekä elintasomme positiivisessa kehityksessä. Kilpailun alkuperäinen tavoite on vähintään yhtä ajankohtainen nyt kuin vuonna 1977. Tulevaisuuden menestyjiä rakennetaan nyt. Tuottava Idea -kilpailu haluaa olla osaltaan rakentamassa menestyvää ja hyvinvoivaa Suomea.

”Jokainen meistä on nyt uuden äärellä ja uudenlaista ajattelua ja uskallusta tarvitaan. Haastavista ajoista huolimatta kilpailuun tuli hyvin hakemuksia ja toinen toistaan huikeampia ideoita. Tuomaristo suoriutui vaikeasta tehtävästään mallikkaasti, start-up sarjassa oli tänäkin vuonna hakemuksia eniten”, kommentoi aluekilpailupäällikkö Outi Laitinen kilpailua, ja jatkaa: ”On hienoa nähdä, että Suomessa kehitetään edelleen paljon uutta. Edistetään jatkossakin yhdessä innovointia, nostetaan rohkeasti esiin uusia liikeideoita ja korostetaan niiden merkitystä yhteiskunnalliseen kehitykseen”.

Nuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaden jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Suomen Nuorkauppakamarit ry kehittää yhteiskuntaa ja johtajuutta paremman tulevaisuuden turvaamiseksi. Suomen Nuorkauppakamarit ry on perustettu vuonna 1957. Varsinaisia jäseniä noin 2 500 ja yhdessä alumnien kanssa n. 5 000. Globaalisti Nuorkauppakamari toimii 115 maassa, yli 200 000 jäsenen voimin.

Lisätietoja kilpailusta:

Aluekilpailupäällikkö, A-alue Outi Laitinen, outi.laitinen@jci.fi, 040 822 4216

Kansallinen projektipäällikkö, Suomen Nuorkauppakamarit Ry Heikki Mutikainen, heikki.mutikainen@jci.fi, 040 860 5059

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *